World Bnei Akiva MovementCenter for Religious Affairs in the Diaspora

Beräknad tid: 10 minutes

Ytterligare detaljer...

Ladda ner

Ladda ner denna fil (36 KB)

kommentarer och kritik

Stats:
Granskad: 8545
Nerladdad: 2037

Rated 264 times
Add this file to your personal library.

Har du ladda ner denna fil och har ni något att dela?
Detta är platsen!

Resurs mål
גלו מה באמת נמצא מתחת למערת המכפלה

Resursinnehåll

מיכל ארבל - הסיפור

ביום רביעי ה 9.10.68 שאלה אותי אמי אם אסכים להיכנס לחור צר שיוביל אותי למערה. אחר שהסכמתי היא סיפרה לי שמדובר במערה שמתחת ל"מערת המכפלה".
  כעבור כמה שעות העיר אותי אבי. התלבשתי ונכנסתי למכונית בתוך המכונית התעטפתי בשמיכה עד מעל לראשי ונראיתי כחבילה ארוזה.
  נסענו והגענו לחברון. עצרנו לזמן מה במשטרה ואחר כך המשכנו למערת המכפלה. יצאתי עטופה בשמיכה ונכנסתי למסגד המוסלמי.
  ראיתי את הפתח שלתוכו הייתי צריכה להיכנס. הפתח נמדד ונמצא שקוטרו 28 ס"מ. נקשרתי בחבלים, קבלתי פנס וגפרורים (לבדיקת האויר) ונכנסתי. ירדתי על ערימה של ניירות ושטרות כסף.
  נמצאתי בחדר מרובע. מולי היו שלוש מצבות, האמצעית מקושטת וגבוהה יותר מהשתיים האחרות. בקיר ממולי היה פתח קטן ומרובע. שיחררו כמות נוספת של חבל ונכנסתי לפתח. צעדתי במסדרון נמוך וצר שקירותיו חצובים בסלע.
  למסדרון היתה צורה של תיבה וזויותיו ישרות, בסוף המסדרון נמצא חדר מדרגות ומדרגות שנסתיימו בקיר בנוי.
  יצאתי החוצה, ספרתי את כל מה שראיתי ונכנסתי שוב. מדדתי את המסדרון - ארכו 34 צעדים.
  כאשר ספרתי את המדרגות התברר שכאשר ירדתי היה מספרן 16 וכאשר עליתי - רק 15. ספרתי אותן למעלה ולמטה כ-5 פעמים וכל פעם הגעתי לאותן התוצאות.
  גובה כל מדרגה היה שיבר ורבע.
  עליתי במדרגות בפעם השישית ודפקתיבתקרה. קבלתי תשובה בדפיקות. חזרתי, קבלתי מצלמה וצילמתי את החדר, המצבות, המסדרון והמדרגות. חזרתי שוב. קבלתי נייר ועפרון וציירתי תרשים של המקום.
  מדדתי את החדר: ארכו 6 צעדים ורחבו 5 צעדים. רוחב כל מצבה צעד והריוח בין המצבות גם כן צעד. רוחב המסדרון צעד וגובהו כמטר.
  משכו אותי למעלה, בדרך נפל הפנס ולכן ירדתי ועליתי שוב.